Kiírták az új közbeszerzést a Debreceni Főpályaudvar megépítésére
- Közélet
- 2018.03.19
Az ajánlatokat április 27-éig várják.
Kiírta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az új közbeszerzést a Debreceni Főpályaudvar felépítésére, valamint a kapcsolódó munkák elvégzésére. Az ajánlatokat április 27-éig várják.
2011-ben kapott új lendületet az a régi elképzelés, hogy a Petőfi téren egy méretében és megjelenésében a városképbe illő, úgynevezett intermodális közlekedési központot építsenek, ahol helyet kapna a buszpályaudvar, a vasútállomás, valamint a helyi járatok végállomása. A tervezett főpályaudvar a vasútállomás jelenlegi épületének átépítésével, valamint a közlekedési és zöldterületek kialakításával körülbelül 150 ezer négyzetméteren épül meg. A tervek szerint a helyi és helyközi autóbusz-forgalom számára felszín alatti buszpályaudvar épül 12 ezer négyzetméternyi területen, korszerű utastájékoztató rendszerrel. A felszínen négy villamos befogadására alkalmas állomást alakítanak ki. A főpályaudvar belső utasforgalmi területén jegypénztárak, információs központ, csomagmegőrzők, mosdók lesznek. Az autóbuszjáratok utasperonjai, valamint a vasúti peronokhoz vezető aluljáró közvetlenül csatlakoznak majd az utasforgalmi térhez. Az épületen belül az egyes tömegközlekedési egységek között mozgólépcsők könnyítik meg az átszállást.
A beruházásra kiírt első közbeszerzésen három cég, illetve konzorcium pályázott: a Swietelsky Magyarország Kft., az SDDM Konzorcium és az Új Főnix Konzorcium. A munkára az utóbbi konzorcium adta a legkedvezőbb ajánlatot, ők mintegy nettó 34,36 milliárd forintért vállalták volna a főpályaudvar felépítését – írta a dehir.hu.
A Debreceni Főpályaudvar megépítésére eredetileg 21 milliárd forintot különítettek el a Modern Városok Programban. A különbség miatt a közbeszerzést visszavonták, és egy tervezői árbecslést csináltatnak, amelynek a célja, hogy ellenőrizzék, az árajánlatok alátámaszthatóak-e a piaci folyamatokkal és az áremelkedésekkel.